1080 The Fan>Audio & Video on Demand>>Primetime 10.19.16 Hour 1

Primetime 10.19.16 Hour 1

Oct 19, 2016|

Lots of MLB Playoffs chatter, also Beavs HC Gary Andersen.

Related Audio:

  1. Primetime 3.23.17 Hour 1

    Audio

    Thu, 23 Mar 2017

    Lots of Tourney talk! Sweet 16 starts today.

  2. Primetime 3.22.17 Club Hour

    Audio

    Thu, 23 Mar 2017

    Enjoy!

  3. Primetime 3.22.17 Hour 3

    Audio

    Thu, 23 Mar 2017

    Phil Knight news, and oh my Aaron Hernandez was a bad dude.

  4. Primetime 3.22.17 Hour 2

    Audio

    Thu, 23 Mar 2017

    What are the Blazers doing? NFL pace of play changes? And more.

+

Automatically Generated Transcript (may not be 100% accurate)

So here for a rally auto parts. Right not welcome. Prime time revising consumed what is going on her out there and never known and unbiased. Just try to picture of a compromise sports stuck without booze sugar coat oh yeah I think. He links and everyone's life and war things thanks Isaac dropping Jason's a candidate commission. And ninety do my job. The best in sports coverage. This is prime time revising consumed on 1080. Wednesday annoyance drop the zoo keep your sports heroes were all high on crack through the entire current speed. The morning good things in a hole in my ceiling Null and come on your. All I know breaking news in my play what happened. Well I noticed a little like. What do those like a water spot on on my office ceiling today so I called a plumber. Oh yeah I get now I have a giant wet spot and with a big hole and now I get a tear up my entire bathroom nobody's apparently it's old. But the entire floor like all the sub Florida's soaked in his now just making its way down say the could drain pipe that was busted is not an in house. Oh what a new house but I about it you know it's it's an old house but I bought it what a buys 56 months ago Lou's new not it's an old house but yeah I had that. And broke lose our unit that made because of that little bit a little flustered and break down what I did I've had for a bit of your dilemma has been an ongoing saga with me on this program what it ordered some living room furniture like a month and a half ago. And I've gone back and forth to this company has been a little bit of a battle and so I finally got the lake of the these two big bookshelves that ordered to go with the entertainment center. And so I'd take him out of the box today and sure enough. Bull the month had huge cracks and on and the would isn't lessons of the legs won't go on the bottom of and so I did call in deal would bat. All the while we're I've got a guy come in the US best is testing and now speak at because they can't do anything until they do and asbestos does. Although it was breaking news Massa have all these fans and again. And then in the midst of it I just chuckled some my kids' effort to release that is like parent teacher conference so I going get my kids. And in the midst of all this I guess I assume my son had eaten lunch act. At school so I'm dealing with the asbestos got him on the phone the furniture people in the doorbell rings and I'd like I'd like I can handle anything else. Again I was just ready to be done and I look over there and my son anyway it opens the Tories got a ten dollar billion order Chinese food or what's. He just decided that he hadn't had lunch so we ordered Chinese did for him and they gave me a little bit of a chuckle it was a nice break in the chaos now why is that funny I just it was weird to me thank my son to the cute orders take our Chinese for march well let me give any kid booted your beat my kid and no I'm not gonna glide there's part of me they're like it was it was a warm Fuzzy. But that's my son. But Sox didn't come to me knew I was in a in a flustered states at the end wasn't gonna ask about lunch. Took it upon himself actually he had is that eleven year old sister or the Chinese won't be just answer the door and don't as a. And he just was like what ordered some lunch and he walked in the other room to eat it wouldn't Rob Schneider at the door if there was not Rob Schneider I wish it was though. But taking green tea for providing me delicious lunch for my son today and even did one of these to keep its if each. Often it was a calm cool and collected by the accuse the tenth spot it is sweet stuff keep it sexy keep it sexy here. And we mice in search exposed to build 980. Gassed by the K box or something. Well Jason. Sound like a crappy day for you at a blame Billy bush all hell was breaking news man is anarchy so. A DC nine CNN new bathroom. Gag looks like alien near death. So that's on the floor is gonna get torn and assurance that we will bring the world the insurance except I don't think you wanna make like cleans your homeowner's insurance. So debating right now whether or not what the bill's gonna be verses make any claimant and the whole thing man. You have got a big fan and like to meet in the thank DNA you had a fire down below and in the old living rooms they trying to dry everything out and is big coal in the C lean in the whole thing in your life but it's not. You can just goes simple nothing. Not really can't for you all here of those people don't I don't it's it's very frustrating I just ordering furniture they shouldn't be that big a deal I ordered furniture and yet every time comes there's something wrong with. Well I don't science. Other than sports. Sports needs some sports needs something to make the sports canceled little bit tighter loan debt Andrew Miller on the hill. Who by the way is just. For the Indian that's may be the best Mayan Indians trade dead by and pick up that I can that I can recall mean that guy has been phenomenal. Yeah you wonder where where they'd be if they didn't make that live. What was what three nothing of stirring up in Cleveland in the sixth there was two men on and what do they do they go to Andrea Miller and get them out of the jam. And you guys are probably gonna pitch in to the I'm I'm assuming he'll pitch the seventh in the eight. He he got Johnson the ground into double play hair big big moment game or you know they at least getting over rally squashed and based on a three enough only I love it that the jays are losing. Did you see let them. Does that guy who's the beard again Batiste. Joey that's in addition he said today we will Julie Guy you just can't China now. He dance he is a putts and he said did it didn't he say something like the rookie this rookie that started Berkeley there will be shaken and is it yeah. Well he shot amount yet. It's through seven in and that makes me they have zero run so so much for Toronto's bats waking up basically any time the blue jays lose embarrassing in an embarrassing fashion makes me happy. I hate them so yes there really. I must not if this holds up and Cleveland wins this thing for one. That that is one of the more. I guess astounding results in post season play the fact that they took Boston and Toronto. And I don't know two of the best offensively Boston had the best I'm not sure which promise was beaten two of the best offenses in baseball. And you with a pitching staff that was wiz down two starters it was being held together by band aids. And then the other guy rips his hand open and he can't go see down basically three starters. And you basically shut out Boston and Toronto it's freaking unbelievable it's great. And you know I don't know who's gonna make it from the NL but. Don't you think the Indians kinda have to look. Well I thought that about the cabbies though to when it was it's who hit the Grand Slam was that Miguel Montero they'll Montero. You know wind factor I. Hit my 167. When that guy hits a Grand Slam don't you kind of feel that's an evening like dad's just. It says the country's it's it's their year but now all that's exactly what I actually did you must been reading my Twitter account to be hot Isaak rob tweaked stakes. Stealing my tweets and now you look at it at Cleveland though and you can see the same thing about Cleveland and you know the the shine is certainly come off a little bit of the cubs can they can't hit. This guy's right now he's offering you some perspective today ages and on the problem with that your first world problems my first world. I don't dig a hole in my sealing his first world problem. Kind it is is it and little yet you've got a nice home it'll be it'll be fixed via insurance mold and end a floor being ripped up in the Philly that's a real problem. Just drink more okay. I he says huge gas explosion took down a building in northwest Portland today and he's right did you see that I did see that what semi lay people in the hospital over the Allen. Yeah last I saw I was fine is up to seven Ernie yeah I'd syndicate GW scooter. Gave me the great Twitter feed the mayor of to a seven or eight. Yeah there's there's couple more well the old though hospital so by the way you might feel among the thought that only happens in movies. What gas looks like explosions like that like we said there's nothing left that rebalancing is gone in and. That's like that's lethal weapons the. It is happening in real life when you read about a gas explosion near like care. The menu that don't sound there's a hole in the front of the house G-8 doesn't. You don't picture that I'd seen the pictures and it it is didn't answer is sought and they're lucky more people. Warrick hurt or killed DL so am I guess so contractor hit the this is on Tony they're right up the 23 there was that notion Solana is a buck by their mind kinda crazy and I Syria is nice building and down. A contractor hitting gas line and they were they were able to warn everybody near vacuum in everybody in the did like to burn her. Yeah. And then the minute did did lend again firefighters were injured in minority called you know there and he called me and a the firefighter guys out. And down to maybe other people or at least eight people right now injured in the gas expo but nobody died. And not that I see insofar decision at least eight people injured as skin. PS it's a full line I mean it's not gives a full on movie explosion and I just didn't think that those things you'll notice in in my gut I let me clarify please I got it yeah hi I'm saying. It's good that no one died yes I don't want he's not good that it exploded it's not good the people there injured right is just good that as of right now no one is dead we are real news today and what he's those mean. The news reporters out there had a dangerous run around like with giant. The and that's in this is where I feel kind of weird about the exam pitched tents as this because you had and in Milwaukee had the double homicide. Or though the homicide. Suspects on the loose armed and dangerous on the loose then there was the shooting down in was it in Houston got in Texas the school got shot up. On in Sudan I was trying to local news or local Jason but I guess I was thinking more and your your bathroom near MI of course that do live on the scene for its third surrogacy Canucks bathroom it's not but. But I still weird about the news because whenever there is a bad thing like this. Gotta be careful with this some reporters. I feel like when their reporting generally seem excited to be reporting. For May horrific scene yeah I think that's right and that jams me up a little bit. Well and there's even some thank you guess that some do your colleague and outtakes where they're like Joseph Keene and like. Just well there like doctors they're desensitized now I know but you understand the year dispersant when you do you wish shooting thinking or or national disasters you're due to the people that are dead. And you're all hot and bothered because you're gonna be first on the scene. It's like hey how about a little left perspective here but he and I still can't believe I'm watch the video and no one died. Net building is gone I don't know how no one died well if you if you're covering. You know like missing cats yet. And stupid stories because the news real news doesn't happen every day cat fashion show and then something really big happens you'd be excited Kia. But not economic it's intentional I don't think they're like ooh this is great they're just like oh this is this is big and Allen begin and this is like my one chance and who doesn't like to thank you cops like when when cops respond like a quadruple homicide they're like yeah. Homicide let's go. Physicists and that's why I feel like reporters do at times and it makes me a little bit uneasy not all of them. But some of them seem like they're actually excited again in almost happy that there's like this this deal the worse that this is freaking Don lemon. That's son of the B on CNN on CNN that jackass anytime something bad happens and that's a big cover the big stuff. I that's like sandy hooker in the end regulate big things there and that guy always. He seems just a real big he's just say I am really lucky to be here again guys idea about this horrible situation. The smirk on his face I just wanna slap him. Don seems on a Don yeah on the on the other side of that coin there. It you know bothers me about the news. When you're watching the news like in studio people on my time reporters the is sad voice. The the Garth Brooks voices I'd call it can. You do this than it does tell read the news sites you know like this and they're talking about the news in Jason's bathroom and a blew up in what's he ever gonna do. And then it's like and then. I just hate that they go to just don't just give me the news staff OK now we don't need your feelings. It's. Your Friesen is gonna kits and villains aria. All right we should get to sports on cubs. Are they gonna pull this out Gary Anderson Oregon State at 335. Com. We have a follow up to the game marks vs UCLA skull yes we have a video evidence video evidence and Jim Mora is not gonna like it. He's misinformed if it. And the NFL hunting around the 430 we'll start with cubs. Will they pulled us out next on the fit. Prime time where Isaac can sue god 1080 the fan. It's simple question today folks so Widmer Brothers brewing steel bridge border teacher in Portland original it's on her website she needed to an outcome which I'm told. May or may not be needing a make over. Very soon. Yeah that's citing well I don't think that that's just a rumor I think the whips that is being built in there just waiting for rots. Erotic photos to come in in order to really don't have erotica who you gonna be taken some pretty soon. Well we did team pictures tomorrow the lettuce is all trained in Qaeda there you're looking good it's never got a haircut to post and you comb your hair and weeks and down my hair was getting a little it was old man yet and I thought you just go and select the new kind now it's fun to be a guy here do you sort of thinking he was doing to get out of bed. Look at me haircut. What the sticking up here in the interest in shapes line and certainly not a look at me I think he has no that it's pretty silly but. I just don't know what to do with my hair when he gets long I just can't account wanna grow on down them like Alex terrible on. I was gonna keep the design but if I can just have a hairpiece that just looks like this out I just drop it on their calling via. We go to C can't grow we don't have any here to deal with. You know what's been your first world proms I hate when people with good heads appear bitch about care Mozart mean. Like I'm walking I'm not blog girl right now and we were around in a wheelchair right now you you know what this walking thing. Really got to get tired I wish I had some sort of device that I can we go around and you go to hell wallets hardy announce like Mike knows like when you grow it Saturday keep it short of how to style that what do you do less as heads of hair you know yeah you both can buy sometimes the stuff that you put in the hair doesn't work the same way every day night what kind of product he falls over more sometimes it stays up right. Sometimes a look the neo washes out your hair for you know I had the advantage for you as you saved money yes I do not have to just cause me twenty dollars yeah might have shampoo. Now I don't you know you don't need chimp I don't care why would they share I don't know if you just so pure head up or something yeah distill soak up there aren't many US your face with these given to wake up this may cheer you up down. As you've had a bad day. I was getting my America today by by my girl Rosie and who's over just not Brett by the safely on 99 here. Southwest Portland Burlingame. And she's the best she told me today she is the best attitude ever she's like are really friendly so fun. And she told me today that. In the span of three months her son was murdered. Her mother died and she got breast cancer. How about that in three months now remember how we got on that we're rallies just Gavin and talk in Los is cut my hands holy G yet and she is a shout out to her mink as she is in the in this was it a like a year and a half ago yeah. End to breast cancer is gone and you know obviously she's dealt with some things but she is the best smiley just happy is person. And I don't know how many people would be if that happened no upper. Happy you know Sears about Rosie gives someone wants to be in a foreign I think it would be her yet that she doesn't she's vastly you know what I'm gonna still be bitchy about my lack of hair and my whole and that's the only he had here you see unity can I. If I had had to hear everything would be better they do. Good I had a big lunch is Jeff Bridges and affair all my problems would be solving your bathrooms flooded it even going to that mirror. Is there ass like you know what I don't have about the right now I can use plan. The chairman my peers look in June it. OK so a little shout out to Rosie if you need a haircut you deeds and this year she's best. Will the cubs pull this out. The series. Yes. They're the best team or know their offense stinks. Or combat simple question it's an eighty defend outcome. Well they have the best of instant baseball so no it does not stay in their best run differential in baseball so no it doesn't stink as the slump. And that's kind of the real crappy part of baseball is the course theory everyone goes through slumps and sometimes they last a week or two. But to come out of bed of the problem is in the postseason if you go through a three or four game slope which means nothing in the regular season. You know it's it's it's a killer that's why the post season based blood begins. But if cruel as the right word it's the most. It's not indicative. Of their regular season it's less indicative of that than any other sport in my opinion when you think about 162 games does. And it only takes you in some cases 13 or four games to be bounce in the series of the cubs got to find a way to break out of this and it it goes tonight. If you kill wake up let's Lester dispute pits is a shut out for you it's got to do retire do or die time. Only Geddes those Lackey Lackey I'm sorry I knew I Lester no Lester starting with the John Lackey to the outlaw the cubs com. Find this most insisting any I don't understand they they definitely are the best offense in baseball does that mean the best solvents in baseball as Boston. Chicago's updated on me they definitely scored a lot of runs but you know I brought this up. Before that the playoffs about them and it's that if there if they have a weakness they they they were the best he and his. When he and Cox. It really wasn't wins and loss lines however and run differential was huge. Yes and see that's inching because. I think he can make the case that they really beat up on mediocre pitching in bad teams. But it's kind of like your theory with. Always on this of the spurs yesterday it's like this may not be treated cubs may pull this out and go on to win the World Series improved the best team in a wasn't you know she Neiman debated that. You know spurs on 66 games but when push came to shove in the post season they were not good enough. And they know they're not good enough. On any NBA I think more than any other sport. Way more than baseball you can tell I mean to suit the postseason is so lying in the seven game series like the spurs just. Did not stack up they were not knowing the title Lester even though they wants me games and regular seasons I think he'll be careful about. Oh they won this many games and regular season so there's this the cubs went into the post season with a record of sixteen and thirteen. Against the other teams in the post season. And that's interesting Amy what does that tell you I mean you they were not dominating the best teams that they faces and our fact they were barely over 500. They dominate bad teams in mediocre pitching. So this is the second year in a row. That a team with kid to eighteen. Has said ward is gonna from a bunch curve balls. And they can't hit a and so they are now that mean. One in 97. In the last two post seasons that sixteen games total that's including their wins. 197 in the batting 185. In this series so the thing about their offense. Is was by the way it was the third best I've I was first or second it was third baht terms of runs and turns abroad is definitely wasn't batting average rise no scored a lot of runs scored a lot of reps say they piled on that the problem with them was and this is what went up for the start of the of the oppose season is that they were 23. In baseball with runners in scoring position and actually. Did not come through a whole whole lot. Compared some of the other teams with runners in scoring position and they don't exactly bomb home runs. To make up for that so good pitch team. Can sort of expose that lineup now I agree with you if you say slumps EO Chris Bryant in anti Rizzo. O'Brien thanks to being good he's the one guy that's actually hitting. Yes he has but at the same time not a lot of big hits. Those guys are just good period and did longer case that you get they'll be fine there until we find there there that good. The rest of their line up though man like Ben Zobrist is again take up really really good pick up for them he has not been hit yet if you look at his numbers. He had one really good month really 400 he has not been the same. Sense and he's not been nearly as good as he was at Kansas City in the postseason last year that may just be luck but he's a good he's a good ball player in the N a good. Type of hitter to have enough on a break into a lot of different things the other guys though you look if he were to look at Russell. Look it's. Even though Baez has been hitting. Some of these other guys Fowler things is like they're not that hard to get out like big they just don't. Again the passer Brussels and a perfect example a guy who. Had 95 RBIs or whatever because he hit. In that lineup and because every once in on your facing bad it's seen in mediocre pitching writing he can take advantage that the when push comes to shut. At the elite level. The rest of that line up. It's not that good man end and it was XP. Lows last year which is why Breyer Rizzo and sore -- have to kind of be the ones did they heard him they have to and I scenario big hits out of those young middle of that lineup isn't doing it right now in this is it not again they can pull this out they're good enough to pull this out. But we saw this last year you did and then the Mets dominated him but the Mets did it with power pitching in the Dodgers are doing it throw in the book coming Rich Hill just kept throwing that looping curve. And no one came closer on the album back to the royals are we getting it is Anderson thanks Anderson thanks but he's not to 330 fence and a second. Much of the royals. You know the royals. Is they were the up offensively they are the opposite the cubs in that they did have some studs in the middle but no but I mean it's hard to beat Chris Bryant. And that and he is a race I mean Hosmer is hidden but. You know Kane had a good year couple years ago but one through nine. The royals were much tougher outs you know what they did was they built a team of guys you know they hit 252 said he five but. Man they're good with the bad and they can. Pushing guys over or just get on when you need him to get on in you know do you a lot more things then some of the other guys in the cubs' lineup. In the Dodgers are totally exposing them. So I don't know man if I'm a cubs fan. Second year in a row this does not look good and if they don't be Lackey today. They're staring at 31 deficit. And Clayton and her shock they don't be Lackey mean if I mean I'm sorry if why doesn't come up a big desert storm the rookie and the Dodgers are there any areas and he is really did too by the way that I looked at ups of the run differential Boston won 76 was number two the Red Sox 253. Yeah but again look the Red Sox are out there and this is my point and I'll blanked by the Indians yeah and it's it's so again regular season success does not mean. Who season everything in the post season and the cubs are built there there built in a certain way that expose them last year. In the same things happen and again by team that nobody expected to be your nineteen that had more injuries and more DL. More nice place on the DL than any other team in the last thirty years you know that about the Dodgers. They've had more injuries than any other team the last thirty years makes they have pieced together. I mean any red Jason starts piece on this either be guys I have an NC I'll I'll go find in tweeted out it's worth the read. A just how improbable the improbable it really sort of is even though. Other the Dodgers may have Clayton Kershaw are Gary Anderson LSU or in state football they're like 38 point underdogs. So be it. Okay and that's climbing I think. I guess we'll find some to talk to him out or injuries he and you don't have injuries they may be running three freshmen linebackers out there jointly quarterback. No no I'm good my not mean do you do that. Not to go past you can get this no think's gonna after the game though. All right so like oh are you there OK Gary Anderson Oregon State is coming up next year and he can bond over being there together. Here's Mike. What is instant on 1080 okay. All right beavers coming off a loss it's. They now take on the Washington Huskies without. Their top two quarterbacks. This militant. Here is the coach Gary Anderson. Need to pinch we'll. Longer you hold thirty days of herself. 97 and I showed up again I'm not dying back. Yeah did you and your. Thought if we're back in the mix I was on the injury report is a day to day thing but I'm but I'm on human veteran. If you can sympathize of that you're aiming its present it rains it pours. I just. Seems like one of those years where you just it's it's hard to catch a break in when you look at the injury forced you guys going in to argue be your toughest game of the season. Assistant it's not have a great position to be and I'm guess and. And this. You can actually take look at opportunities straight reported here but you can do this board but it's that it's kind of tough for a few of those kids who don't get to play him. In those games and some of locals live on the they have their career but the opportunity first of young guys and possibly a by the freshman before offer richer halfway through the year available bulls are the ones that are kind of touchy for me right now we we have to have a mother and here's the full scholarship that have to be you'd. Stepped spot the world that they have a couple positions we really don't have another choice we have now for help recorders and we have three outside help and linebackers so you know go force a couple kids who could potentially planks so they picked. Polls that it is political opportunities such look general workers for excuses for our kids of our coaches are but he also. We're well put like crazy of them work for these kids to get better and there there's the sweetest Siemens and global clients through it stopped sort of our blows me work. Mohammed electric observation which hatred can that are injured keep can't keep them in the right mindset as they get better. Is it possibly get that at some point you'll be playing three freshmen linebackers in this game and the same time. Good day he got there out there could step Becker capital. So that they'll did you get this absolutely killed. Have you ever had to do that before played played three freshman at at and and one core like that at one time. No not not about to that extent no I could have done that we I push them into. It strictly adhered that would not up to that approached us. Seminarians cornerback and who's the bat that. Well those freshmen that. If we stay traditional and obviously that is the all the other quarterback without so. If we get jerky keynote years here's graduate assistant they would let them so I hope we got because we got him. But basis they get special permission only to come up the turkeys actually wrote the scout Pete which you can do as a graduate assistant coach and a good job vacillation they'll step out of the oh capable of the backup quarterback give them the senate packages is much much more we'll adoption valves follows. A potentially being a big part of the game plan and I think we. He's been moved up that little bit more opportunity presented itself but how do you prepare to be over Campbell came just a few plays here or there. Yeah that's photos and ask you that and you're trying not Mason Moran his freshman and I think he wanted to richer benefit if that happens it happens what. How do you feel about that means we would do this with the ducks recently moved into a freshman quarterback you know it's where they setting him up for success. You know just let that that delicate. Dance that fine line of putting a freshman in their sometimes you have to let. How is it can do more harm than good to a young guy if he's not ready. I think there's different position than you have to decide your exact. Be right by your statement those are they ready and there's two drinks there's metal being there's no preparation that we being ready there's physically getting ready yet. Com I think the kids we used to go outside linebacker positions were. Completely mentally ready were they completely physically ready to go to that game and and match up for eighty steps doll but they have to do that either and you know we've Joseph commit a plate full but now he's out for a minute we'll get him back hopefully the next couple weeks good. At that the quarterback position that it's not done that really one time in my career that was in Utah State Chuckie came as a true freshman and he opened up the year against awful. Defending national champion and he walked into that game he played very well hardly concerning from new capital blockage and I gave it I think he's gonna start in this setting. I thought he was mentally prepared but Chucky was different he was ready to go on without setting him but he played well Barbara. Give us an opportunity to play pretty well but there's so. You just give you make your best calculated. Our decision. And if you look at kids grow up their play the game they love put it it can get a little tenuous Strom try to make those decisions fresh approach is what we have to make those decisions right now. Because of where we are what their capital. You know the number of scholarships that we kind of walked into a bowl scenarios would keep building from the bottom up sort of talk might settle over. I remember that you just a game Mears had a chance to win that game you were in that thing right to the very end. Gerald battle you know try to break up we have there was close hoped. So win when you look at you guys have the big win against cal. On you about your ass off against a against you talk you know it was kind of an ugly game but you're you're right there against the top twenty team. So even though with a all the injuries and on the season isn't going that well and and you try to build worth something. Is is there's is that something that you can kind of keep kids going to carry dame in front of them that the that there there is progress being made here the you have to win you battle the top 25 team and in maybe that kind of gives soak something sometimes you know Egan what these real bit rebuilding process is middle of the year. That's probably hard to keep kids motivated. Yeah it's. I try to creep very cold tablet that this team has been amazing I've been fortunate to have. I've been in year two you know a couple times still a mess of a bit of around. Great young rebel times in this just these kids are second cancers are so they're great they're great young men they battle they fight they're excited about B of their but. I think they see some progress that would mean that we can light up now we can play with in the front seven's were destructive continually push around at that time we've got pushed around actually we have put. Not to the extent it was a year ago of and you walk into a utility group prides himself on being very physical on the opposite defense lies and it would tell the world what we will blow for blow them. They got so we got summoned. And the way we let them and debate they they won't won't play that we get to go when the games so I think that helps them mentally I know what helps physically to understand. That they can get into the spot they can compete. You know do you know the vehicles up towards this week without questions it was a tremendous opportunity to compete that. They they like the game of football. My total on Monday if you know what guys. You'd like to play you liked being around each of you like to prepare you like to play the games. You go out devalued pops up a lot but you play hard so they're making progress I'm sure it helps when they see it the girl wanted to believe they think they're they're getting better. And don't make the I guess some I'm assuming that you know you great to play a number five number fourteen the parents depend on what ranking you're looking at. That big guys are excited about that these the sorts against the guys want a plane in those hostile road environment to see how they measure up. Yeah especially the best and that's that's what Washington would be vice sit back and just up just one guy. Have few experiences playing some games Beatles some great teams of B&B excuse me being a coach just some great teams and and the preparing to play against some other great teams coach knows say this is great a great football people applying next well deserving of the ranking up. I'll petrol for the I think our kids look at this as an opportunity to do you assess stacked and so slipped against the best of the best program. They're built to displace Washington for a long time I think what they've recruited there it got. So all the players are tremendous tremendous players Abacha draft picks there but they also have. A nice core of young players with Christmas settled about one certain books they extant. Intermingled very well with. So all the players you look at the quarterback or offensive tackles and all the right tackle very well recruitment compliment. A Washington be a solid. So that they they've they've done a nice job recruiting and turn that put together good scheme that you know he's doing back so he should go between usually. So when you look info from an off the standpoint how do you go about attacking this Washington defense 'cause when I look at it this you know now watch and all 22 but. They lead the conference Nash of the country in sacks but they blitzed less than any team which means they're getting on with three or four. They can play TD CTC can't beat him over the top because they don't have to bring pressure. So how do you go about where is the soft spot in this we you can begin to attack. Well I don't know provision would have figured that out you know. Arizona making nice plate of an athletic quarterback in his waist and they did broke Koppel brought to bear were able to look. Scorching point solve their bills struggled mightily in that area so if you look at it you break it down you need to be. Fundamentally sound like decrease sample worse trying to get a bead on where there patent what they're doing. I'll know they're they're they're free access to their resolve that you got to find it. You know this free access and every place if you but you have to deal I find it the right waited and you're right they do a great job of getting not a good you have a great job getting pressure for guys so. The two outside defense and bad guys slush outside backer types is exactly where we want to get too as far as. Dole's body types playing out there it's very hard to deal with the two big kids on the inside that. To a pass rush really help. Passed defense that gives pastiche of respectable call from the adult rebels would be output calculus three of their heads up ball will be called L quarterbacks sure standard rather understanding precaution goal off the very get the ball out so it's such a dealer yeah. You have to build try to use the respectively rubber ball. He got a stretch run game you've got to threatened to the outside to get credit to the inside Yeltsin left field hit balls all resolves and slogan gotta throw. Sure you go through intermediate you've got to throw deep ties to take your chances of them make plays when the opportunity presents itself is huge in this game for us. So just to clarify. If something happens with markets like Marion you actually don't know what she'll do you you you're preparing Mason Moran but Seth Cohen is an option to. Yeah absolutely yes let's end this would be 100%. Correct. Right served well good luck against the Huskies did talk to end now all tucked next week. I appreciate chest so great week great. You Q it's. A situation. Talk about Herbert have an entire week to prepare that's asking a lot to pull kids richer and then. You know literally again thrown to the wolves under the dog's up on the road at their place. That's that's the sense you know he said he had either visit physically. Ready willing and we talked about that you asked at that was have been pretty good question was a week or two ago about you know Dana Garretson and kind of the beating he took a day earlier Derrick are two and I say you said Daniel Daniel. Racked fart is long lost brother that. You rest you rest in peace I don't know if he's dead or not he did I don't look or does he have a brother do we know this and looking up looking better. You asked him about that about the Minnesota game and you know where is he was he hearing of voices there herb you're kind of seeing ghosts and and goes and rolled it you know when you get hit like that. Absolute deck and have an effect on you and and I don't know if you want that to be the first impression that you get going in that environment where you're you're. You got enough of the mine this throw in the pass protection the crowd's going to be going nuts guys are gonna be able to get a jump on it. And you hear facing the best fried in he decided maybe Alabama in college football says this is that's asking a lot. And it is something does happen to make Marion especially if that happens in the second half. Does that really matter if you run stuff always out there and run the wildcats for. For a quarter to grant as a don't think that that's that's the best environment to two breaking kid is okay so it is not Daniel Garretson. His brother and his brother's name is LeSean the Garretson ES NE ST sister's name Lauren and McKinsey okay. All alive and well and happy I think cell okay that's news that way good solid also quick Darrel Garretson. Fact knack to it. I his uncle Ron is a refereeing in the NBA the I don't. Know. Did not know that distorts two story George Brett and I'm telling you if you would have asked me. To come up with a name for. Old garrison did did the brother I would I would mile shine a not a local Bishara and after me for a little bit of a loop Phoebe Domi dedicating your your name and Dion that's like what I learned that Dion drop. This wouldn't of what is don't and to me that's an upset upset okay thanks to a coach Anderson coming up next we have one of the two World Series. Participants. It is official. In Jason's mad because the blue jays and it's. O candidate 350 on the fan. We're not seconds it's an eighty blow. I'd won him the World Series is set the Indians beat James. Three to nothing they shot announced. Today behind that rookie. That rookie guy and then Miller came in in the rye and there will be committed six. Seven that time dozens of funny Kim and it is it's the sixth seventh. But hey the Indians are moving on to the finals and and the tournament and no one would give them a shot in the World Series which of course means. No one at the Cleveland Indians will win it. And think about that Cleveland and the whole believe lending in the same year. The Cleveland Cavaliers. And the Cleveland Indians was means that the browns are going to win the Super Bowl Knoll yeah let's be so it may may be met maybe next year. Next century. Now here comes Cleveland and telling your contract starts now they can't get them all. DI am. That'll be the favorite but. Why not Cleveland why not exactly scuttling the royals. Mean really it was anybody pick in the it is last year dame last year they were they might have to think last year most go thought the royals were gonna beat the Mets you know where they're favored slightly I think they were favored I don't think that that the Mets were the favorites in that. Although the Mets had a lead in that just about every time and familiar couldn't hold one down for Evan and Alex Gordon Davies. But when he died and I think people respect that but the year before. Our early many people gave can't see any any kind of chance and they weren't the best team in baseball. We just got a bum stressed in my it is medicine bum Gardner the rose when that series going away. Well they are certainly hot month they were the best in baseball that they yet they got high and 9 AM mad dunce of the Indians. A case of the Indians actually have the second longest World Series drought. Com championship drought. Behind me behind comes ES of the cubs 280 years the Indians is 60s677. Year English 6763. M we talked about this is the other day only one. In 1948. So do the math. No. Will not give him sex but guess 6767. Big years are yet. So they did to the World Series three times since then they lost in 1954. They lost in 1995. And of course they lost to. The Martha Marlins in 1997. And that Indians team was a really good. That was the that Jose Mesa debacle yeah and clearly do renteria Cleveland should've won that series can you name their lineup. But they had. Within its Roberto Alomar Jim Thome was on there are Kenny Lofton not Robbie Allen. Let me know it was purity in Toronto were you thinking of sandy Sandy Alomar he was there catcher but Robbie Alomar played their body wasn't there no pro spared there was there error. You you're not that was the previous claim seemed yes Cleveland teams together EA you're on. Of this those Sandy Alomar and at catcher Jim Thome at first Tony Fernandez second Omar Vizquel shortened Matt Williams at third. Brian Giles marquis Grissom Manny Ramirez then they had a David G data just as I generally your friend Martha wasn't on that team. Brian again idols previous easiest wanna use on the previous teams I only know Giles is a Padre for some reason Giles is on that team he'd. Hit an OK year. Police are taking steroids incentive. And in their pitchers. You remember all those the oral Hersh Kaiser ear. We're Hirsch as there was just awesome I'm trying to remember who else who was in the starting rotation I remembered mesa in the bullpen name one other starting pitcher. Not easy. For that team nugget I'm gonna say Dennis Fran is an that was the previous regime again I'm just morphine. Cleveland teams together Bartolo Cologne. Really it was on that team he was not very good. Unity area five point six Alberto column Jaret Wright may remember an average year right. Charles C younger I think he was a young guy that I used when he won him. Charles Nagy. Is actually pretty good now and then Chad. Oh do you. Dole hey I don't remember him Guillen in the in the mesa and Eric plunk my manager playa with the glasses and possum marker. Leavitt and they lost to the free keen Marlins via Edgar Renteria now can how many of that team. Can you name fellow member on that team to Josh Beckett I think was their big gun right on the mound and that was in 2003 that was the year they played because over the government. I'm doing the same thing with the Marlins I'm just gonna mess World Series teams together. When you look at them real quick. Now here Jeff film that was their first big purge after the World Series. Gary Sheffield. Moya say so Lou. Bobby the Nia. Bobby but Nia yep Edgar Renteria. Was Luis kissed the O Jeff Conine and remember Jeff Conine. I may be the most nondescript World Series champion of all time he had Devon White. And then their pitchers were Kevin Brown Alex Fernandez. Al Leiter. And I guess Levon Hernandez was pretty good. Collider is on the team now liner the M rob men as they're closing literally Robb Nen world's Robin's dad yeah. He's dead Rick. We sure they're kind of 95% each persist sure he shares complications from HIV. Tim Tebow excel. Now I think rob men's dead I think he had kind of a rough go that. After baseball anyway the Indians are in the World Series they beat the jays their party and there's campaigning right now we're watching them pour champagne on one another. And we await who they'll play the Dodgers and cubs. Played their next game iron about an hour this thing about that sixty plus years. And you have a chance to win. But the cavaliers ethnic Indians in the same freaking season crazy I don't Cleveland all right coming up next hour our NFL hump day roundup up next. The very latest on what's gone with LaMarcus Aldridge. End. Gabe I marks vs UCLA. Evidence will evidence you're misinformed even with your evidence you misinformed I trust the great Jim Mora itself 4 o'clock this is the fan.